TEIÀ

Nota gener 2023: Un volador local ha obert la zona durant 2022, fent uns vols molt bons. Lamentablement, sembla que els amics del prohibicionisme li han posat problemes seriosos.
Donat que el punt d'envol tradicional ha estat destroçat amb barreres i estaques colocades pel Parc Natural (probablement expressament), només possible envolar-se d'altres punts alternatius una mica més avall, amb poca vegetació, o des d'algun revolt del camí que puja pel sud-est. Com a curiositat positiva del 2023, és que actualment els cams d'aterratge disponibles són gairebé de somni, com mai havia vist abans...
Quasi totes les les vinyes estan abandonades, i és possible trobar bastants llocs per aterrar de forma segura, tot i que bruts. Fins i tot és possible tornar a aterrar a l'antic camp d'ala delta de 1978. Teià, resta com a lloc salvatge, fora de la llei... Al 2023 els parapentistes hem de fugir a altres llocs on el prohibicionisme no imperi.

Nota octubre 2020
: Actualment és molt complicat volar aquí. Es pot considerar el lloc de vol tancat :( Les raons bàsiques són tres:

- Fa temps es va instal·lar una tanca-mirador que interfereix la rampa d'envol. Els que la van instal·lar han tingut nul·la sensibilitat respecte el vol lliure.
- Fa temps que no passa cap parapentista per aquí i les herbes han crescut massa
- Els avions en aproximació cap El Prat poden passar bastant baixos. En vols de baixada rascant la vessant no hi problema, però oblideu-vos de pujar cap amunt com es feia abans.
Possible el vol en plan salvatge però amb dificultats de tot tipus. Abaix encara es pot trobar algun camp per aterrar entre les vinyes, però sense luxes.
Les dades de més abaix es refereixen a quan encara es podia volar de forma normal.

Aquesta és una zona de vol on fa molts anys que és vola (des de mitjans dels '70), primer amb delta i ara fonamentalment en parapent. És molt aprop de Barcelona (20 Km) i les vistes al mar, a tot el Maresme, i al Barcelonès Nord son molt maques.

Població Teià (El Maresme)
Lloc d'envol
Turó del Baldiri (427 m)
Coordenades envol (UTM 31)
x=444070
Bona per parapent
Per delta caldria arreglar
Aterratge
Ampli però una mica brut (matolls)
x=443779
y=4594630
z=133
Tipus de vol Dinàmic

Tancat :( ... Parapent: La sortida és bona i segura, però nomès hi caben 2 o 3 veles alhora (quan està neta). Es tracta de vol dinàmic de vessant. Si fa prou vent pots fer ladera fent buits per sobre el turó, i si no ves seguint les crestes a l'esquerra de la sortida. El camp "oficial" actual està enmig de les vinyes, entre el cementiri i el poble, el reconiexeràs per que hi ha un pinet amb les cintes de vent i una barraca enmig. Es força gran però brut. Aprofita'l mentres duri...

Tancat :( ... Delta: El camp delta que hi havia fins no fa gaire, actualment (desembre 2006) ha desaparegut arrassat per la febre urbanitzadora del Maresme; hi han crescut uns blocs de pisos. El camp de parapent podria servir "in extremis" però és massa brut de matolls. Una opció a l'hivern és anar fins a la platja, encara que caldria sobrevolar el nucli d'Ocata massa baix, des del punt de vista legal.

Com pujar a dalt:

Hi ha dos camins per pujar amb cotxe. El primer millor amb tot terreny ja que puja molt: Quan entres al nucli de Teià, enlloc de seguir Riera amunt, segueixes a la dreta atravessant la urbanització de Sant Berger en direcció a Premià de Dalt. Entrant una mica al terme municipal d'aquest poble, al Barri del Remei, t'has d'enfilar per una urbanització situada a la vessant est del Turó, i desprès continuar per la pista de sorra que porta a dalt. La primera (i la segona) vegada et perdràs però desprès veuràs el camí ideal, i que s'hi puja amb 15 minuts.

L'altre camí, per cotxe normal, es el de pujar per la Riera de Teià. Quan arribes a la sorra segueixes a l'esquerra i després el primer trencant a la dreta s'enfila fins a coll de clau, després segueixes la carretera de la carena i al arribar a dalt trenques per la pista a la dreta fins l'envol, aparques i 1 minut a peu fins la sortida. És el cami recomenat.

Jo el que aconsello... es pujar a peu en 35 minuts per qualsevol dels dos corriols (actualment pistes anti incendis) a dreta i esquerra que surten de darrera el cementiri.

Tipus de vol:

De baixada quan no fa vent, i dinàmic de ladera quan bufa el garbí (SO). Hi han algunes ascendències tèrmiques però son petites. Hi ha gent que ha arribat volant en parapent fins a la platja, però normalment queda massa lluny, i a més s'ha d'atravessar una autopista (la A-19), i al final de tot la N-II i el tren, encara que hi han alguns camps alternatius per si no hi arribes.
A principis dels 80' es posible que alguna delta arribés fins a la platja de Montgat. Fa uns anys, amb una delta Icaro Laminar es va arribar fins a Calella... creuant més de mig Maresme

Precaucions:

Si el vent entra allevantat és millor no volar ja que tot el vessant queda una mica a sotavent i amb rotors (a no ser que et passis de seguida a l'esquerra i volis pel costat del vent). A l'estiu a mig dia, les condicions son fortes. Procura aterrar fora dels camps conreats i respectar les vinyes i els pagesos. Si vols fer aventures de "distancia" vigila perquè en aquesta zona del Maresme hi han cables i les cases creixen per tot arreu com bolets.

Envol Turó del Baldiri
Foto des de l'envol del Turó del Baldiri (8-12-2006). El camp habitual en primer terme, entre el cementiri i el poble. Algun altre camp alternatiu.

Mapa de la zona: (1:25000 de l'Editorial Alpina)

Envol = Turó del Baldiri (427m)
C1= camp de parapent entre piscines i cementiri, el camp gran entre les vinyes, el que te una barraqueta enmig
C2= camp actualment urbanitzat, ja no val

Plànol detallat de camps "oficials" i alternatius (137Kb).
Mapa ICC 1:50000 De Teià i El Masnou, fins el mar (131Kb)
Fotos antigues de la zona

Fotos 2007, al meu blog:

Detall de camps d'aterratge (2008):

Actualitzat a 8 de juliol de 2007.